Dinaricum | Poziv k odpravi napake v prispevku
17442
post-template-default,single,single-post,postid-17442,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,show_loading_animation,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.2,vc_responsive

Poziv k odpravi napake v prispevku

Poziv k odpravi napake v prispevku

Televizija Slovenija je 21.10.2016 v oddaji Slovenska kronika objavila prispevek z naslovom ”Na krasu vse več težav s šakali”, in hkrati članek na spletnem portalu RTV SLO z naslovom “Kraške rejce in lovce skrbijo šakali, ki napadajo ovce in srnjad”.

Društvo Dinaricum je nevladna organizacija, ki je v Sloveniji na področju raziskav šakalov prisotna vse od njihovih začetkov leta 2006, naši člani pa aktivno sodelujejo v raziskavah te vrste v Sloveniji in na tujem. Kot društvo bi radi opozorili na napako, do katere je prišlo v zgoraj omenjenih prispevkih in neupravičeno povzroča razburjanje med splošno javnostjo, v tem še posebej občutljivem obdobju, ko se odloča o nadaljnem upravljanju z vrsto v Sloveniji.

Do napake je prišlo ob izjavi gospoda Andreja Lakoviča, ki v 33. sekundi prispevka pravi: ”…so pojedli šest oslov…”. Ker se mu sredi stavka beseda zatakne, je bila kasneje njegova izjava v članku interpretirana kot, “…so pojedli še sto oslov…”.

Primer je znan iz strokovnih krogov, kjer je jasno zabeleženo, da je škoda nastala s smrtjo šestih oslov, a zaenkrat še ni potrjeno, ali so bili žrtve šakalov ali katerega drugega plenilca.

S storjeno napako se v tem času med lokalnim prebivalstvom in splošno javnostjo širi popačena slika o tej vrsti in s tem otežuje postopek strokovno podprtega odločanja o upravljanju s šakalom.

Poziv k odpravi napake smo posredovali avtorici prispevka, Ireni Cunja, in odgovorni urednici informativnega programa, Jadranki Rebernik. Napako so še isti dan odpravili. V društvu obsojamo izrazito enostransko, površno in senzacionalistično poročanje ter posredovanje nepreverjenih informacij. Ohranjanje velikih zveri je odvisno od pripravljenosti ljudi na sobivanje z njimi, k čemur tovrstno poročanje ne pripomore. Na prenapihnjene novice, ki jih mediji izkoriščajo za večji obisk njihovih spletnih strani, bomo zato opozarjali tudi v prihodnje.